+31 6 44 92 57 50
LinkedIn
  • Wat
    • Advies
    • Coaching
    • Training
    • Interim management
  • Hoe
  • Klanten
  • Over Ons
  • Nieuws
  • Contact

Klanten

Libretti werkt voor grote bedrijven die willen groeien. Deze bedrijven kiezen voor ons omdat we enthousiasme vinden en in energie weten om te zetten. Deze ‘brandstof’ motiveert en zet aan tot nieuwe ideeën en inzichten. We krijgen iedereen in beweging…altijd!


Commerciële strategie & inrichting commerciële proces

Sparring partner voor de directie met betrekking tot commerciële strategie, inrichten van het commerciële proces. Begeleiden van de commerciële activiteiten en borgen hiervan in de organisatie. Begeleiden van de medewerkers middels coaching en training om marktgerichter te gaan denken en handelen.


Inrichten afdeling Marketing, Communicatie & Business Development

Analyse of de afdeling in staat is handen en voeten te geven aan de vakinhoudelijke invulling om de nieuwe strategie te ondersteunen. Qua competenties maar ook qua bemensing. Daarnaast advies of de afdeling voldoende aansluit bij hetgeen de business vraagt en verwacht. Tevens implementatie middels interimmanagement en werving & selectie van vaste manager Marketing, Communicatie & Business Development.


Sales strategie en ontwikkelen commerciële organisatie

In opdracht van RvB opzetten van accountmanagement programma voor top 20 klanten met bijbehorend commercieel opleidingscurriculum voor alle medewerkers van KPMG (supervisor tot partners); Vastleggen verantwoordelijkheden en uniformeren van sales & accountmanagement activiteiten; Strategisch adviseren van partners tijdens business planning om positionering op kansrijke markten en accounts te waarborgen; Ontwikkelen en uitrollen vernieuwende tools ter verbetering account management in samenwerking met afdelingen Proposal support, Marketing en IT. Voorbeelden zijn: Warroom, Fitheidscheck, accountmanagement Tool, Account marketing; Faciliteren van workshops en trainingen gericht op relatiemanagement en commercieel excelleren (sales skills) alsmede proposal ondersteuning; Sturende rol tijdens herinrichting van afdeling Sales & Account Support in opdracht van Raad van Bestuur met als doel hechtere aansluiting bij de klant behoefte. Succesvolle advisering resulteerde in nieuwe commerciële support structuur. Lid management team met verantwoordelijkheid voor koers van de nieuwe afdeling.


Reorganiseren afdeling Business Development, Marketing & Communicatie

Omslag communicatie afdeling van ‘u vraagt, wij draaien’ naar adviserend team. Bouwen van de Business Development afdeling, juiste support team neerzetten voor de commerciële groeiambitie van het bedrijf. Ontwikkelen van corporate beeldtaal, employer brand en arbeidsmarktcampagne (met animaties). Corporate website en recruitmentsite ontwikkeld, evenals sponsorbeleid. Accountmanagement opgezet en CRM systeem geïmplementeerd.


Positionering fusieorganisatie & reorganisatie team

In opdracht van bestuur advies uitbrengen over branding & positionering van de fusieorganisatie. Ontwikkelen van propositie rondom nieuwe positionering. Samenvoegen van de beide communicatieafdelingen. Het vormen van een Business Development, Marketing & Communicatieteam dat aansluit op de behoefte van een ondersteunende afdeling naar de toekomst toe. Leiding geven aan 8 fte. Uitwerken van de go to market strategie: o.a. beschrijven welke rollen er hierin te onderscheiden zijn vanuit de business en vanuit support, opzet maken van accountmanagement en sectoraanpak.

Dit zeggen onze klanten

Libretti is voor ons een echte engine geweest om onze afdeling marketing, communicatie & BD fit te krijgen voor de future. Onderzoek naar de gewenste kwaliteit en samenstelling in lijn met onze nieuwe strategie met een eerlijk praktisch en deskundig advies. Geen advies langs de zijlijn, maar betrokken, ook bij de invulling van het (interim) management van de afdeling.
Bas HiddingFlynth adviseurs & accountants
Al enige jaren maken wij bij NautaDutilh met veel plezier gebruik van de ervaring, energie en steun van Jacqueline Scholten.
Erik Geerling en Gaike DalenoordNautaDutilh
Jacqueline Scholten heeft als interim Hoofd Business Development, Marketing en Communicatie, op een energieke wijze leiding gegeven aan het proces rondom het maken van een plan voor branding en positionering en de herstructurering van de afdeling BMC van onze organisatie. Dat deed zij voortvarend, recht door zee en met een pragmatische inslag. Jacqueline is altijd doelgericht en haar gevoel voor humor helpt enorm om zaken voor elkaar te krijgen. Ik heb de samenwerking als ontzettend prettig en constructief ervaren en ook na het afronden van de opdracht hebben we contact gehouden. Fijn om af en toe nog eens te kunnen sparren. Wilt u snel resultaten realiseren? Dan zou ik zeker Jacqueline even bellen!
Yvonne DrieduiteGrant Thornton Accountants en Adviseurs B.V.

Contact Libretti

Delftsingel 38 B
1566VJ Assendelft

T: +31 6 44 92 57 50
I: info@libretti.nl

Email
LinkedIn

Recente berichten

  • Blog 3 Jacqueline Scholten – Street Smart
  • Blog 2 Jacqueline Scholten – Ik ben een OEN!
  • Blog 1 Jacqueline Scholten: Ik heb een vak!